KezdőlapBlogA stressz kidobhat ketózisból!
KezdőlapBlogA stressz kidobhat ketózisból!

A stressz kidobhat ketózisból!

A kakaó stimuláns, sok koffein van benne és theobromin. Egy tábla étcsokoládéban annyi koffein van, mint egy kávéban! Theobrominból még több. Ezek miatt csak nagyon ritkán fogyasszuk! Akkor is inkább délelőtt.
Helyettesítésére ötletek: karobpor, szőlőhéj őrlemény

A stressz kidobhat ketózisból / sokkal nehezebbé teszi a ketózist

Hogyan befolyásolja a kortizol a ketózist?

A kortizol a stressz hormona. Küzdésre, menekülésre való válaszként szabadul fel a szervezetben. Ez mindaddig, rendben van, ha rövid ideig tart, de mi történik, ha folyamatosan stressz alatt vagyunk? A kortizol nem tud lebomlani a testünkben (felezési ideje 90 perc) és ez egy sor problémához vezet:

A kortizol lebontja a fehérjéket cukrokra, vagyis elkezdi megenni az izmokat.
Akár a csontokat is elkezdheti bontani -> csontritkulás.
A kortizol zsírt éget, de ugyanakkor növeli a zsigeri zsírt, növeli a gyulladásokat.
Növeli az étvágyat, és sóvárgást!
Elnyomja az immunrendszert többféle módon.
A fő hatása a ketózisra az, hogy a kortizol fő funkciója megemelni a vércukorszintet glukoneogenezis által!

A hosszú távú stressz hatásai:

hormonális egyensúlytalanság
pajzsmirigy és a mellékvese alulműködés

Vagyis:

idegesség, depresszió, rossz koncentráció, túlzott éhség, emésztési zavarok, savas gyomor (reflux), rossz memória, autoimmun betegségek, legyengült immunrendszer, álmatlanság, éjszakai ébredés, felszínes alvás, édes és sós sóvárgás, csontritkulás, gyulladások, száraz bőr,gyötrő, állandó szomjúság érzet, csökkent kollagéntermelés, aszott, vízhiányos bőr, amely összecsípve lassan lapul el, megfázások, belső feszültség, túlzott pörgés, kézreszketés, hajhullás, fokozott szőrnövekedés,izomgyengeség, izom lebomlása (növekedett vizelet kreatinin, karbamid, stb), megnövekedett vércukorszint, állandó izomgörcsök, vesefájdalom, gyakori vizelet ürítés, ösztrogén túlsúly, hőhullámok, menstruációs zavarok, PCOS, székrekedés, szemszárazság, piros szem, hüvelyi szárazság

Mit tehetünk ellene?

Iktasd ki a stresszorokat
Jól beállított ketogén, vagy paleo diéta, kevesebb, de jobb minőségű, friss fehérje
Legalább napi 7 óra alvás, éjfél előtt fekvés
Rendszeres testmozgás
Kávé, kakaó, tea elhagyása
Földelés
Esti fehér világítás elhagyása
Lehetséges, hogy napi plusz 25-40g keményítőt kell enned a zöldségek mellé (ezt akkor próbálnám ki, ha a többi nem válik be)

stress-and-ketosis
Stress and Ketosis – The Nourished Caveman

2 hozzászólás

  1. Sziasztok 🙂 Azt szeretném kérdezni hogy ennél a bejegyzésnél a pluszba bevitt keményítő alatt konkrétan mi értendő??

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikálva.

Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green

Görgess a lap tetejére
Kérlek, kövess minket a Facebookon is!