KezdőlapBlogTiltott ételek
KezdőlapBlogTiltott ételek

Tiltott ételek

A ketogén paleolit diéta tiltott ételei:

Új, 2015-ös kép:

Névtelen-1

 

 

Kiegészítés:

  • Csöves kukoricát, zabot, a többi álgabonát(hajdina, köles,…), csicseriborsót, rizst, krumplit, édesburgonyát és más biztonságos keményítőket 50g ch-ig lehet fogyasztani (egyéni érzékenységtől is függ és törekedjünk a változatosságra
    )
  • Kolbász alatt füstölt kolbászt értek – füstölt húsokat ritkán együnk a racemizált fehérjék miatt!
  • Aszalt gyümölcsöt, mézet, eritritet szintén nagyon ritkán és minimális mennyiségben, de lehet enni
  • Édes gyümölcsöket néha/kis mennyiségben lehet
  • Magokat is lehet enni, de ne vigyük túlzásba

Korábbi kép:

tiltott-ketogen-paleo-tilos-paleolit-élelmiszerek

Piros: tiltott élelmiszerek
Narancssárga: maximum nagyon minimálisan és ritkán használható (cukor/lektinek/inzulin/racemizáció/hormonok/egyéb dolgok miatt), de inkább egyáltalán nem
Sárga: viszonylag veszélytelen, vagy a szénhidrátmennyiségre oda kell figyelni

19 hozzászólás

  1. Sziasztok!

    Új vagyok a ketogén diétázók körében. Csupán 4. hete űzöm ezt a diétát. Az ok elsősorban a fogyás volt. Az eddigi eredmény: 3 hét alatt 7 kiló mínusz. Sajnos nem nagyon ismerek senkit a közvetlen környezetemben, aki segíteni, vagy irányítani tudna, ezért fordulok hozzátok. A problémám az, hogy van hogy kiesek a ketózisból és a fogyásom is megállt(ezt onnan tudom, hogy a gyógyszertári tesztcsíkkal rendszeresen ellenőrzöm magam), pedig nagyon ügyelek az alacsony szénhidrát bevitelre. Általában el sem éri a 30 g-ot. Volt hogy 16,5 g szénhidrát mellett nem voltam ketózisban. Napi 120 g fehérjét fogyasztok, vitaminokat, lenmagolajat napi 2 kanállal, 2,5 liter vizet iszok meg minden nap, és a 7 napból 6-on eddzek. Ezeket csak azért írtam le, mert hátha ti ezekből az adatokból is láttok valami hibát.
    Minden hozzászólásnak,vagy cikk ajánlásnak örülnék, mert nem tudom, mit csinálok rosszul.
    köszönettel 😕

    • Mivel 20 gramm alatt szinte mindenki ketózisba kerül s ott marad (akad kivétel, de extrém ritka. jómagamnak a duplája is teljesen biztonságos szint s az aktivitás is segít), inkább a fehérjére gyanakodnék. Ketózisban nem jó a sok fehérje, mert a felesleg glükózzá alakul s betesz a ketózisnak. Nem tudom, neked mekkora az igényed, de ha azért eszel 120 grammot, mert 2g/tskg-mal számolsz, az ketogén dilétában már simán lehet sok. Normál esetben a picit magasabb fehérjebevitelt ajánlják az izmok megtartása miatt, de a ketogén diéta vigyáz az izmokra, ha megfelelő a fehérjebevitel, nem kell ilyen magasra vinni. A megfelelő fehérjebevitelről persze megoszlanak a vélemények, én egy sokak által használt ketogén kalkulátorban és a tapasztalataimnak hiszek (bár ez utóbbiakkal nehéz, ha a fehérjéről van szó, mindenesetre tudom, hogy a jelen szint nagyon rossz nem lehet).
      A tesztcsík egyébként nem megbízható, az csak a ketonok mennyiségét tudja nézni, hatékony ketonfelhasználáskor pedig kevés van belőlük… A test remekül teszi a dolgát s pont akkor halvány a csík… Nehéz ez, sokunk nem tudja megállapítani érzésre, mikor van ketózisban. Nekem is csak a legelső alkalommal ment. Pont emiatt ajánlják egyes helyeken a 20 grammos határt, ami szinte totális biztonsággal azt jelenti, hogy folyamatosan ketózisban vagyunk.
      Ami a fogyást illeti, ketózisban is a kalóriadeficit számít, így elvileg fogynod kell adott kalóriabevitel és mozgás mellett, ha ketózol, ha nem. Persze a test működése komplikált, van, akinek mindenféle dolog bekavar, de első körben inkább arra gondolnék, hogy nem tudod megállapítani, hogy megállt-e a fogyásod. Még nagyon rövid ideje csinálod az egészet, a testsúly pedig könnyen ingadozik akár kilókat is anélkül, hogy a zsírmennyiség bármit is változna. Sokan váratlan stagnálásokról is beszámolnak, bár nem ennyire az elején, miután már elkezdtek rendesen fogyni.
      Gratulálok az eredményedhez, 7 kiló az elég sok ahhoz, hogy még a vízveszteséget nézve is maradjon belőle rendesen.

  2. Hello, én is ketogén diétán vagyok. A fent írtakkal kapcsolatban van néhány kérdésem.
    Vajon nagy gondot okozhat a xilites rágó napi többszöri rágcsálása? Ezen kívül a B12 vitaminomban (testem jelzései miatt egyértelmű szükségét érzem az étrendkiegészítésnek) van xilit, de minimális mennyiség jut be egy nap belőle. Más xilitet nem eszem. Egyébként mi a baj vele?
    Más: van egy betegségem, amire szinte mindent bevetek, hogy elmúljon. Ehhez gyógyteákat is iszom, más természetes gyógymódokat is bevetek, illetve van egy tinktúrám is. Az ízét utálom, mert az összes alkoholt utálom (ennek 80%-a alkohol), de szerencsére csak napi 20 cseppet kéne szedni belőle. A ketogén diéta miatt nem merem alkalmazni, de lehet, hogy ennyi még nem éreztetné hatását? Extrém kevés szénhidrátot eszem.
    Előre is köszönöm a válaszokat! 🙂

    • Ha a ketogén+alkohol miatt aggódsz, csak annyit mondhatok, hogy rengeteg ketós iszik rendszeresen alkoholt. Őket persze nem érdekli a fenti tiltólista, nyilván mindenkinek saját elképzelései vannak arról, hogy mit egyen és mit nem. Az alkohol bekavar a ketózisnak és sejtméreg, de attól még különösebb gondot nem szokott okozni, legalábbis ha az ember nem iszik túl sokat. Ketózisban tipikusan nagyon erősen leesik az alkoholtűrő képesség, mindenképpen érdemes vigyázni, de max. megpróbálja az ember, félni azért nem kell.
      Minimális xilitben semmi problémát nem látok, sokan minimális cukrot is bevisznek, itt fent még méz is szerepel, ami tömény cukor s ha valamit, azt aztán bizonyosan nem eszem ketóban, a xilit nyilván sokkal jobban belefér, te ráadásul nem édességben eszed ketós szemmel nagyobb mennyiségben…
      Persze én csak egy elég liberális ketós vagyok, aki kicsit más elveket vall, mint eme oldal, de ezzel együtt sem hiszem, hogy a te esetedben olyan forrón ennék a kását, indokolt s kis mennyiségű fogyasztásról van szó.

      • Kedves ShiNIN!
        Köszönöm megnyugtató válaszodat! 🙂
        Igen, azt én is megfigyeltem, hogy az egyéni tényezőt mindig bele kell kalkulálni, persze nem kifogásokat keresve, hanem mindig arra törekedve, hogy működjön.

  3. Csak annyi: a cukorbetegek, vagy a metabolikus X szindrómában szenvedők számára a lista használhatatlan.
    Érdemes megjegyzésként hozzáfűzni, hogy ez egyébként egészséges emberekre vonatkoztatható. (Ha egyáltalán.)

    Minden káros, ami inzulinválaszt produkál. Például a mesterséges édesítők is.

  4. Sz egész élet abból àll hogy ,semmit nem szabad akkor mi értelme ? Folyamatosan mérgeznek minket , minek örüljünk akkor

    • A te döntésed, hogy mit eszel. Én sem követek semmit a testem jelzésein kívül, leszámítva pár megszívlelendő alapdolgot, amiben elég sokat egyetértenek és jogosnak tartom. A ketogén diéta nem való mindenkinek. Nekem speciel igen, de nekem sem akármelyik fajta.
      Az élvezeteket pedig igazából nem az evésben kell keresni, bár én is azt teszem s meg is találom benne probléma nélkül. De enni elsősorban azért eszünk, hogy éljünk, ráadásul minél jobban, egészségben, jó közérzettel, energikusan, megadva testünknek a szükséges tápanyagokat. Még egy hedonista mint én is ráébredhet erre egy ponton, ha ketogénezik (biztos máskor is, de nekem ez kellett hozzá). Máshogy tekintek az étkezésre, mint régen.
      Az életben elég sok dolgot szabad azért, főleg, ha nem hallgatsz másokra. Vannak szabályok, ha már emberi testben vagyunk, de ezt viszonylag ritkán érzem korlátnak. Pedig nem vagyok valami kompromisszumkész… De ha egyszer annyi lehetőség és örömforrás van az életben. Az igaz, hogy nem jó túlságosan ráfeszülni még az egészségre sem. De némi odafigyelés s nem fájó korlátozás sokunknak belefér.

  5. A stevia mitől lenne mű? Növényből állítják elő-elrágtam a növény levelét és ugyanolyan ízű,mint az édesítő.

  6. A kakaóval (cukormentes) és a zöld teával mi a baj?

  7. szia,
    nagyon jó a fenti felsorolás. Köszönet érte.
    Nem szeretnék kötekedni, es törölheted késöbb a bejegyzésemet, de az aszalt szilvánäl van egy helyesirási hiba. 😉

    • Tudom már szóltak, csak lusta voltam egy hibáért elővenni újra a photoshopot és átszerkeszteni és újra feltölteni a képet 😀 de most már megcsinálom, sztem 5 perc 😀

  8. Azóta találtam cikket a magvakról, maglisztekről s egyebekről is (a táplálékpiramisnál levő linkből kiindulva). Több ponton egészen mást írt, mint amit eddig olvastam külföldi oldalakon. Ez a nehéz a táplálkozással. Az ember megpróbál utánanézni, figyelni, de csak elbizonytalanodik. Továbbra is azt hiszem, még az a legbiztosabb, ha azt eszem, amit kívánok és amiről azt érzem, jó nekem.

  9. A hüvelyeseket nem eszem a paleo taplalkozasban. Ketogenban lehet?

    • nem, maximum zöldbabot v zöldborsót mint kompromisszum. itt a tiltott ételek vannak, legalábbis a pirosak és a narancssárgák.

    • A sima ketogénben elég sokmindent lehet, csak férjen bele a limitbe (vannak azért kivételek, nekem nem tűnik “fairnek” tömény cukrot enni, bár a pici mennyiség nyilván nem olyan, mint a nagyobb, valamint a cukoralkoholokat sem szokták ajánlani, állítólag be tud kavarni, ha máshogyan nem, fokozza az édesség iránti vágyat, de azt hiszem, ennél többről is szó lehet). Előfordulok egy külföldi nagyobb ketós fórumon, van, aki már nagyon sok éve csinálja. Engem az alkohol lepett meg, azok egy részét (amiben elvileg nincs szénhidrát, amit nem értek, miért nem számolandó az alkohol?) elég lazán isszák. A többségük nem foglalkozik paleóval. Én igyekszem nagyjából paleósan csinálni, de akad pár kivétel. Zöldborsót speciel szoktam enni (sosem hittem benne, hogy árt), persze keveset, mert nekem sok zöldség kell, nem veheti el tőlük a helyet.

      Az olajos magvak és maglisztek tiltását nem értem, mindenesetre én erősen alapozok rájuk, nélkülük nem menne. Miért tiltottabb a dió, mint a rizs, sőt a krumpli, amikor az utóbbiak egyértelműen tiltottak a paleóban s durván szénhidrátosak is, míg a dió teljesen megengedett és bár nem a legszénhidrátszegényebb, azért nem vészes, lazán belefér? Nekem igazából mindegy, úgyis a saját fejem után megyek, de kíváncsi vagyok, mi a baj szegény olajos magvakkal s maglisztekkel. Ami szénhidrátosabb, abból úgyis nyilván nem eszik sokat az ember.

      • Én is eszem diót. Napi pár szem megengedett, és még jó is lehet. A sok meg szerintem a fehérje minősége miatt rossz(rosszul hasznosul), úgy tudom. De lehet hogy több oka is van.

        Viszont abban igazad van, hogy nem tiltott, csak keveset szabad fogyasztani belőlük. Kis mennyiségben még jó is 🙂 De mondjuk 1-2 marék már soknak számít. Sütni viszont tilos velük..

        Nehéz eldönteni, hogy mi milyen színű legyen 😀

Szólj hozzá

Az e-mail címed nem lesz publikálva.

Question   Razz  Sad   Evil  Exclaim  Smile  Redface  Biggrin  Surprised  Eek   Confused   Cool  LOL   Mad   Twisted  Rolleyes   Wink  Idea  Arrow  Neutral  Cry   Mr. Green

Görgess a lap tetejére
Kérlek, kövess minket a Facebookon is!